הקדמה:
אתר תדמית הוא כמו ציור דומה לציור של אומן, אם הציור לא מספיק בולט בגלרייה שבה הוא מוצג המבקרים נוטשים אותו.
מכיוון שהיום התחרות היא כל כך גדולה, אתר תדמית שלא עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר לא יצליח לטפס מעלה.
ישנם המון סוגים של אתרים והאתר אני חושבת המוכר והמכיר ביותר הוא אתר תדמית, המילה תדמית בעצת מדברת על היות האתר מדמה את בית העסק או בעל האתר אותו הוא מייצג בצורת דימוי פיזי וובי בעולם האינטרנט.
אתר תדמית הוא כרטיס הביקור לעולם הדיגיטלי עבור כולנו ועל כן אנו צריכים טרם תחילת פיתוח האתר לדעת בדיוק במה להתמקד.
על האתר לייצג הן מבחינת חוויות משתמש והן מבחינת חוויית גולש (ux/ui) את התמורה המקסימאלית במאתר זה אתן לכם טיפים והסבר עבור המון נתונים שיש לקחת בחשבון טרם תחילת הפיתוח של אתר התדמית הבא שלכם.

נעים להכיר אתר תדמית:
אתר תדמית הוא תצורת העסק באינטרנט, מטרתו של אתר התדמית זה הצגת בית העסק ללקוחות של אותו בית-עסק. כמו שחנות או שיחת טלפון ספונטנית עם לקוח מהווה כרטיס ביקור ויוצרת רושם ראשוני. כך חשוב גם חשוב שהאתר שלנו ייצר ללקוח. אתר תדמית לבית עסק חשוב בעיקר לצורך יצירת תדמית חיובית של עסק עובד ועומד בפני הלקוחות. הרבה פעמים קורה שלקוח אחד ממליץ לאחר, הוא מחפש את בית העסק ברשת החיפוש, ושם מתחילה בעצם בניית תדמית העסק בפני אותו הלקוח. במילים אחרות אפשרי לומר שבניית אתר תדמית מגדיל את שווי העסק שלכם, יתרום רבות להבאת לקוחות חדשים והלקוחות הקיימים שלכם זקוקים לאתר תדמית שלכם עד מאוד. בשנים האלו קשה מאוד לקדם עסק לדרגים טובים יותר וקשה מאוד לגרום לו להתפתח ללא אתר תדמית איכותי ומקצועי.

מה צריך להיות באתר תדמית:
כפי שכבר הדגנו בפסקה הקודמת, אתר תדמית חשוב על מנת ליצור תדמית ראשונית ללקוחות הפוטנצאלים שנכנסים לאתר. מחקרים רבים בתחום השיווק מורים כולם שיש לנו מספר שניות בודדות ליצור רושם ראשוני בפני האדם מולו אנו עומדים. אותו הכלל בדיוק תקף גם באתרי אינטרנט. אתר תדמית חייב לשדר כבר בדף הבית ובעיקר בדפי הפרונט החיצוניים אודות צביון בית העסק. על האתר לשמש כמראה ולשקף בצורה המייטבית ביותר את בית העסק.
בכדי לא לבלבל את המשתמשים, אתר תדמית צריך לכלול מספר לא גדול של עמודים בתפריט הראשי כמו כן הוא צריך לכלול כבר בחלקו עליון ( Header) תפריט נגיש וברור המוכב בין היתר מפרטי התקשרות במידה ויש שם טלפון וכתובת מספיקים. עמודים סטנדרטיים מומלצים לאתר תדמית:
דף הבית – דף המאגד את כל תוכן האתר, מעוצב בצורה ייחודית לבית העסק על הדף להיות מורכב מתוכן המבדל את האתר ממתחריו מדגיש את הצדדים החיוביים ואת התחומים הבולטים של אותו בית עסק, בנוסף תמונות המעוררות תנועה לפעולה, אני תמיד ממליצה באתרי תדמית להוסיף המלצת לקוחות בדף הבית ובמידת האפשר גם מספר לוגואים של לקוחות מובילים.
דף אודות – דף זה יספר אודות אותו בית עסק לא רק על תהליך בניית האתר תדמית אלא יותר על הסיפור שעומד מאחורי אותו בית עסק. אנחנו ממליצים שכאשר בונים אתר תדמית עדיף לא להעמיס בדף האודות תוכן ארוך מדי אלא תוכן קריא ונעים עם תמונה אחת שמשקפת את אותו אתר תדמיתי לבית העסק.
דף שירותים – את דף השירותים באתרי תדמית אני ממליצה בעיקר ללקוחות שמספקים שירותים אישיים ולא לבתי עסק שמספקים מוצרים. דף שירותים צריך לספק מידע אודות השירותים שאותם מספק אותו בית עסק, על מנת ליצור את החוויה המושלמת ללקוח ניתן ליצור אייקונים המעבירים מידע חשוב.
דף יצירת קשר- באתרי תדמית דף יצירת קשר הינו אחד הדפים החשובים ביותר. הדף מאפשר למשתמש הפוטנצאלי להשאיר את הפרטים או ליצור קשר עם בית העסק (כל זאת במידה כמובן והתחבר לחווית הגלישה באתר).

מערכת לבניית אתר תדמית:
אתר תדמיתי הוא לרוב אתר המשקף בית עסק או מוצר מסויים. לכן, פעמים רבות אין צורך בפיתוח פונקציונאליות מטורפת. ישנן כמה אפשרויות לפיתוח אתרי תדמית אפשר לבנות אותו על בסיס קוד פתוח HTML5, CSS3 וכמובן מבחינת צד שרת PHP כמו כן ניתן לשלב JavaScript לפיתוחים מיוחדים.
בנוסף ניתן ואף מומלץ להישתמש בבניית אתר תדמית במערכות ניהול תוכן מובנות ממגוון המערכות הקיימות בשוק (CMS) מערכות ניהול אלו כגון וורדפרס דרופל וג׳ומלה מגיעות עם אפשרות עיצוב חופשית על בסיס קוד פתוח כך שמפתח האתר יכול לבנות את אתר התדמית על בסיס פתוח ללא שימוש או התבססות על טמפלטים. והפלוס המרכזי כאן שלאדמין האתר תהיה האפשרות לעדכן ולרענן את התוכן והתמונות, ואדמין האתר יוכל גם להוסיף לאתר תדמית גם עמודים נוספים. כל אלה ללא עלויות פיתוח נוספות כמו באפשרות הראשונה שבה כל דבר צריך בעצם לבנות ולהתמיע באתר.
אפשרות נוספת היא לקחת מערכת מוכנה כמו וויקס או 2all בשוק יש אלפי מערכות כאלה הבנויות על בסיס קוד סגור. במערכות הללו מקבלים טמפלט מוכן שעליו יש צורך לערוך את התמונות והמלל כך שיתאימו לאותו אתר תדמית. המינוס היחידי באופציה הזו היא ההבנה שלא תהיה לעולם אפשרות לקדם את האתר ולא לפתח אותו ומכיוון שהאתר מבוסס על תבנית מוכנה מראש אפשר לוותר על כל עניין היחידיות, בשוק יהיו אלפי אתרים שנראים בדיוק כמו האתר הזה. וכל פיתוח נוסף או שלא יהיה אפשרי או שיהיה במחיר גבוה מאוד. הפלוס הרציני בפיתוח אתר במערכת קוד סגור היא שאין צורך בידע בקוד או בבניית אתר תדמית אלא פשוט אפשר להתחיל במלאכה.

מחיר אתר תדמית
מחיר בניית אתר תדמית מתבסס קודם כל על ההבנה הראשונה שזהו אתר תדמית בלבד זאת אומרת שהפונקציות היחידות שיש לפתח זה טופס יצירת קשר חכם שישלח ישירות למייל מדף יצירת הקשר באתר ובנוסף פונקציית מעבר בין עמודים, שימוש בפראלקס ובטכנולוגיית FullWide. כל עוד דרישות הפיתוח של האתר נשארות בגדר הדרישות הנ״ל מחיר בניית אתר תדמית מתבסס על כמות העמודים אותם אנחנו תחילה מעצבים ולאחר מיכן מפתחים.
מחיר בניית אתר תדמית המכיל עד 4 עמודי תוכן מעוצבים על בסיס מערכת קוד פתוח בה אין אפשרות בעתיד לשנות את התוכן ללא שימוש בבונה אתרים / מפתח סביבות ה- 8,500 שקלים כשבהרבה מאוד מקרים המפתח יבקש ממכם לבוא עם עיצוב מוכן מראש על מנת שיוכל לדעת בדיוק איך הולך להיראות האתר לפני הבניה. כך שבנוסף לעלות הבניה תצטרכו להוסיף תשלום נוסף על עיצוב.
זה לעומת בניית אתר תדמית על בסיס מערכת ניהול תוכן, שם אתם מרוויחים כפול שלוש או אפילו כפול 4 – בבניית אתר תדמית על בסיס מערכת ניהול תוכן קיימת כמו וורדפרס אתם תהנו גם מהאופציה של קידום האתר הטמעת תגיות, אפשרות ליצירת קובץ XML אפשרות להוספת דיסקריפשן ובאמת שמבחינת הקידום יש עוד המון פלוסים, בנוסף לכך אתם מרווחים מערכב OpenSource אשר מתעדכנת על בסיס קבוע על ידי קהילה של מפתחים תורמים כך שהאתר שלכם כל הזמן ישתדרג בצורה אוטומטית מצד הבקנד שלו. והרווח הכי גדול לדעתי הוא מערכת ניהול התוכן עצמה, זאת אומרת שלאחר שאתר התדמית שלכם כבר מוכן ובונה האתר סיים לפתח אותו תוכלו תמיד לשנות את תוכן האתר, לעדכן את תיק העבודות, האודות השירותים שלכם וכו׳. עוד פלוס שתקבלו בשני המקרים עליהם דיברנו זה כמובן חוסר כבילות לחברה ספציפית כלומר, תוכלו תמיד כשתרצו שדרוג או פיתוח חדש להוסיף לאתר התדמית שלכם תוכלו לפנות לכל מפתח בארץ או בעולם ולבקש ממנו הצעת מחיר.
לסיכום מחיר אתר תדמית על בסיס מערכת ניהול תוכן קיימת המכיל כארבעה עמודי תוכן יעלה לכם בסביבות 6,500 שקלים, כמובן שהמחיר יכול להשתנות מחברה לחברה לשני הכיוונים או מבונה אתר אחד לאחר.
במידה ותחליטו לבנות את אתר התדמית שלכם על בסיס מערכת מובנת המתבססת על קוד סגור מחיר האתר הוא באמת הרווח הנקי פה הוא רק שלכם. המחיר ינוע בין חינם לבין כמה עשרות שקלים בודדים בחודש, אבל במקרה הזה אין לכם מה לצפות לאתר תדמית מרשים המבדל את בית העסק, אלא לאתר סטנדרטי ביותר.

תהליך בניית אתר תדמית
תהליך בניית כל אתר ובמיוחד אתר תדמית מורכב ממספר שלבים אותם חייבים לעבור על מנת להגיע לתוצר סופי טוב אשר ענה על כל הציפיות.
השלב הראשון לרוב בנוי משיחת טלפון בין הלקוח לבונה האתר שבה כל אחד מציג את עצמו, לרוב בונה האתר מספר על הניסיון שלו, והקוח המעוניין בבניית אתר תדמית מספר מהם הצרכים ואיך בעצם הוא מדמיין שהאתר ייבנה. אני ממליצה לפני ההחלטה על סגירת העסקה לבקש מבונה האתר שישלח לכם מספר דוגמאות של אתרי תדמית שהוא בנה, זאת על מנת שתוכלו להתרשם מיכולות העיצוב של בונה האתר ומהמקצועיות שלו בבניית אתר תדמית.
לפעמים יכול לקרוא מצב שממש תתחברו לאותו בעל מקצוע אבל לא לעבודות שלו, כך תוכלו לחסוך הרבה חוסר נעימות מראש.
לאחר השיחה, והצגת תיק העבודות מצד בונה האתר, עוברים לשלב האפיון, בשלב זה בונה אתר התדמית שלכם ישאל אתכם שאלות מכווינות על מנת שיוכל לדעת מה הכיוון הכללי של האתר, אני המון פעמים אוהבת לראות יחד עם הלקוח אתרים של מתחרים מהתחום על מנת להבין את הסטנדרטים הנדרשים בבניית אתר התדמית ועל מנת לעמוד בצורה מייטבית בדרישות. דבר נוסף לא פחות חשוב הוא לנסות להבין איך להביא לאתר התדמית שלנו את הבאז כך שהוא יככב מעל שאר המתחרים ויצליח להשאיר חותם למבקרים בו. בסוף תהליך האפיון אתר אמורים להבין את הFloat/זרימה של האתר ולהגיע להסכמה כללית על הקווים הכללים, בשלב זה בונה אתר התדמית שלכם כבר יוכל להעריך לכם את העבודה בזמנים ויחד עם זאת יוכל לאמוד את המחיר עבור אותו האתר. במיקרים רבים שתגיעו לא ממוקדים לבונה האתר הוא ישלח אותכם לגרפיקאי תחילה על מנת ליצור עיצוב שיהיה ייחודי עבור האתר שלכם.
בסוף שלב זה ישנו שלב תחילת בניית אתר התדמית. לרוב לאחר הצגת הסקיצה הראשונה תוכלו לתת חוות דעת ולבקש עריכת שינויים במסגרת העיצוב. בסיום בניית האתר על בונה אתר התדמית להעביר את האתר לשרת האישי שלכם. רוב בוני האתרים יוכלו גם להמליץ לכם על חבילת אחסון המתאימה לצרכים שלכם ויוכלו להעריך לכם את צפי הכניסות, צפי התקדמות האתר וכו׳

עיצוב אתר תדמית:
הדבר החשוב ביותר בעיצוב אתר תדמית הוא שבעל האתר יאהב אותו, יתחבר אליו וירגיש שהוא משדר בצורה מדוייקת את נראות העסק כמו כן אם אותו בית עסק מתמחה נניח במתן שירות מקצועי ואמינות בדיוק זה מה שאותו אתר תדמיתי אמור לשדר, כלומר על האתר ללכת באותו הקו עם בית העסק אותו הוא מדמה. בזמן עיצוב אתר תדמית לרוב כדאי להתייעץ מראש/ לשכור מספר אנשי מקצוע ביניהם מקדם אתרים איש חוויית משתמש ומפתח אשר אחראי לפיתוח בפועל של האתר וגראפיקאי. אם אין לכם את התקציבים לכל ארבעת המקצועות זה לא אומר שהאתר שלכם יהיה פחות ממושלם בסופו של דבר אלא שתצטרכו להשקיע יותר מאמץ בהבאת האתר לרמה מייטבית.

הנגשת אתרים תדמיתיים:
כשאנו מביטים על המאה ה-21 אנחנו יכולים לשים לב שהמאה הזו מבדלת אותנו מכמעט כל מאה אחרת שהייתה, הכל בימנו ממוחשב, מותאם ומונגש לכולם, וכך גם האתרים היום.
כשאנחנו מדברים על הנגשת אתרי תדמית לא תמיד אנחנו שמים דגש על הדברים החשובים באמת והמון פעמים אנו נוהגים שלא במודע לשים דגש גדול יותר על הדברים הקטנים והחשובים פחות. אני אוהבת להסטכל על אתר תדמית כפלאייר, שמטרתו היא משיכת קהל מסויים אל תוך בית העסק הפיזי, תמיד כדאי לנסות לשים את עצמכם כצופה, ולנסות ולבדוק האם המלל כתמונה כתוב בצורה נקייה ומסודרת? לבדוק האם ישנו סדר בין פסקא לפסקא והתוכן לא מבריח מקריאה.
בנוסף כדאי לשים דגש גדול על נראות האתר מבחינת התמונות וזרימה לקריאה לפעולה. אל תשכחו לעולם שמטרת אתר התדמית שלכם הוא קריאה לפעולה בקרב משתמשים כדי שיצרו קשר / יגיעו אל בית העסק, ולא להרשים אותם ביכולות הפיתוח והאנימציה או הקראיקטיביות שלכם (אלא אם כמובן אתר מעצבים גרפיים או מפתחים).

קידום אתר תדמית:
אתר שאליו נכנסים רק אתם, החברים שלכם והמשפחה הקרובה שלכם לא שווה כלום! המטרה של אתר תדמיתי הוא משיכת גולשים רבים ככל האפשר אליו, וברגע שהאתר לא מקודם הוא נבלע אל תוך מאות אלפי אתרים קיימים שעומדים כמו פסל ברחבי הרשת ותופסים סתם מקום בשרת שלא לצורך! אתר אינטרנט צריך לעבור תהליך מלא של אופטימיזציה למנועי החיפוש, התאמה מלאה לסלולר ותחזוקה יום יומית.
אם אתם לא מפתחים/מקדמי אתרים, כדאי שתשיגו לכם אחד כזה. בשביל להתחיל להכניס תנועה של גולשים לאתר שלכם יש צורך במיוחד בתחילת הדרך בקידום אינטנסיבי, רענון וכתיבת תוכן מתחדש, אתם חייבים ליצור תוכן אקטואלי ואינפורמטיבי בעל ערך מוסף לגולשים שלכם.
האינטרנט יכול לאפשר לכם לחשוף את השירותים אותם אתם מציגים בפני מיליוני גולשים בארץ ובעולם, אבל אל תחשבו שהקידום הנ״ל ינחת מהשמיים, בכדי להביא את האתר שלכם למיקומים מרשימים יש צורך בעבודה קשה,אינטנסיבית ויום-יומית.

איך לבחור חברה לבניית אתר תדמית?
הדבר החשוב ביותר והראשון שכדאי לכם לבחור זה את סוג הפיתוח, אחרי ניסיון של כמה שנים בתחום של פיתוח ובניית אתרים תדמיתיים, אני יכולה להגדיל בלב שלם שלרוב הדרישות מאתר תדמית מתאימות יותר לפיתוח על בסיס הקיים כלומר על מערכת סי אמ אס קיימת, אני ממליצה עוד בשלב הרעיון בניית אתר תדמית לחפור קצת באינטרנט ולראות אתרים של מתחרים, לראות איך אתרי תדמית לא רק בארץ אלא ממש בעולם במדינות מובילות ומתקדמות איך האתרים שלהם נראים, איזו השראה אתם יכולים לקחת מהם. עדיף שיהיה לכם Float מסודר תרם תחילת בניית האתר. כדי להפוך אתר תדמית למושלם יש צורך בכך שאתם והמפתח שלכם תהיו ב״אותו ראש״ שיהיה בינכם קליק והבנה מלאה אחד של צרכי השני. זכרו אחר תדמית ילווה אותכם בעתיד. וחשוב מאוד שידבוק בצביון וקווי החברה.

2017-12-24T11:56:24+00:00