מה זה אופטימזציית אתר: 

אופטמיזציית אתר ( your site Optimize ) היא בעצם שלב שנעשה לפני קידום האתר. כשהמטרה שלנו היא הכנת ובדיקת האתר לאפשרות קידום. בעבודה מסוג זה אנו ניישר קו עם מנועי החיפוש בהתאם לדרישות שלהם לאותה נקודת זמן בה אנו נמצאים. ולסיום נשלח את האתר לסריקה מחודשת ומתוקנת כדי ״לתפוס״ דירוגים גבוהים ככל הניתן עוד לפני תחילת תהליך קידום האתר שלנו.

בסוף תהליך אופטמזציית אתר תקבלו ברב החברות דו״ח דירוגים מסודר שישלח אליכם עד כחודש מתחילת העבודה ובו דירוגי האתר הנוחכיים. מישם כבר תוכלו לבנות יחד עם מקדם האתר שלכם תוכנית שנתית או חודשית עם ייעדים מוגדרים מראש לקידום האתר.

חשיבות אופטימיזציית האתר נחלקת למספר סיבות, בינהן:

אופטימיזציית אתר שנתית – מעת לעת מנועי החיפוש אוהבים להוציא עדכונים לדפדפנים שונים כמו ספארי כרום פייר-פוקס וכו׳. העידכונים לרוב נועדו בשביל להקל על הגולשים ולעזור להם למקסם את מהירות החיפוש שלהם מרגע הקלדת מילת המפתח ועד לטעינת התוצאות הרצויות. לכן, נוצר מצב שחלוקת האיזורים העליונים יותר בתוצאות החיפוש ניתנת לאתרים ולדפי אתר פנימיים שמוכיחים כי הם רלוונטים, מהירים, וטובים יותר מאחרים. או במילה אחרת בעלי התנאים האופטימלים ביותר להופיע למעלה ביחס למתחרים.

בתור בעלי אתר תמיד נרצה שהאתר שלנו יופיע בדרוג גבוה ככל האפשר. לכן, אנו נרצה לעזור לאתר שלנו להתקדם בצורה אורגנית ובקצב בריא כלפי מעלה בדירוגי החיפוש. 

לצורך כך, מומלץ לפחות אחת לשנה לבדוק שאופטימיזציית האתר שלנו עדיין בתוקף ושלא נכנסו שינויים חדשים לתוקף.

במידה ואתם מתכננים לקדם את האתר שלכם, בקשו ממקדם האתרים קודם לערוך אופטימיזציה לאתר שלכם ורק לאחר מיכן להתחיל את תהליך הקידום. רוב מקדמי האתרים יוכלו להמליץ לכם על מתכנת שמתמקצע בתחום הזה.

במידה וטרם קידום האתר תתחילו מעריכת אופטימזצייה לאתר, ברוב המקרים תוכלו להימנע ממצב בו אתם משלמים למקדם אתרים עבור קידום האתר והאתר לא מתקדם או מתקדם בקצב איטי ביותר.

הדברים הכלולים ונבדקים באופטימיזציית אתר

בדיקת המערכת עליו מבוסס האתר ותקינות הפלטפורמה – נבדוק האם המערכת מבוססת קוד פתוח/סגור. ועד כמה יהיה הקידום אפקטיבי בקוד הנוכחי, במידה וישנם צורך בתיקוני מערכת/עדכונים או שדרוגים נפעל בהתאם.

תקינות קוד האתר לפי תקן W3C ותקנים חדשים יותר – בסעיף זה נבדוק רכיבים בקוד שחוזרים על עצמם ותקינות הקוד בהשתמה לדפדפנים שונים מבחינת סריקה.

מהירות אתר וזמני טעינה – אולי הסעיף החשוב והמרכזי ביותר בבדיקה, נתחיל מבדיקת מהירות התגובה של שרת האחסון בזמנים ושעות שונות ונמשיך בקיצור קוד האתר וקוד נקי,קריא, ומהיר יותר עבור כלל מנועי החיפוש.

מדיה ואנימציה – עוד סעיף שמתקשר למהירות האתר בדרך מסויימת, אנחנו נעבור על כל המדיה באתר ונבדוק שאין חריגות שגורמות לזמני טעינה גבוהים.

רספונסיביות – הכוונה היא לא בדיקה שהאתר מתאים יותר או פחות למובייל ולא לאיך האתר שלנו נראה בנייד, אלא בדיקה מעמיקה של קוד האתר כפי שנראה במובייל. כמו כן עם הבדיקה נתקן גם את הקבצים הפגומים באתר, ונקצר את זמני תגובת האתר לשינויים.

מפת אתר כקובץ XML – אנו ניצור עמוד ברור וקריא עבור מנועי החיפוש בוא יופיעו רשימת כל הקישורים והעמודים באתר שאותם נרצה להכניס למנוע החיפוש בסטטוס index. 

ריווח ושימוש נכון בHTML – בחלק זה באופטמיזציית האתר שלנו נבדוק האם היה שימוש נכון בתגיות H1 בכותרות, H2 בכותרות משנה, וכן הלאה עד H6, בנוסף תגיות כמו <br> המשמשת לירידת שורה וכן הלאה לשאר סוגי התגיות בהן משתמש האתר.עקב טכנולוגיות משתפרות והרצון לפיתוח מהיר יותר, לרוב הסעיף דווקא רלוונטי יותר לאתרים שנבנו בשנים האחרונות בהם באופן סטטיסטי מתגלים טעויות כתיבה רבות יותר.

התקנת קורא רובוט TXT – הרובוט הוא התקנה מהירה וחד פעמית שלוקחת פחות מדקה, ופשוט מקלה על מנועי החיפוש בקריאת תוכן האתר.

בדיקת SEO כללית – הבדיקה כמעט החשובה ביותר באופטימיזציית אתרים, נותנת לנו נק׳ בסיס ממנה נוכל להתחיל לקדם. הדביקה בודקת שקיימות תגיות מטא, תיאור, כותרת וכו, לכל עמוד באתר. באתרים שנבנו בשנים האחרונות לרוב נתקין פלאגין ובאתרים ישנים יותר וללא מערכת לניהול תוכן נאלץ לעבור בכל דף אינטרנטי ולהוסיף את התגיות באופן ידני.

**המלצה – בסיום אופטימזציית האתר בקשו מהמתכנת שעשה זאת עבורכם הדרכה קלילה אודות שימוש בתגיות מטא ודיסקריפשן על מנת שבסוף אופטימזציית האתר תוכלו באופן עצמאי לעדכן מילות מפתח, ההדרכה פעמים רבות יכולה להיות מועילה ביותר מכיוון שלא כל מקדם אתרים יידע תמיד להתעסק עם קוד האתר או עם מערכות פנימיות ואל ידע היכן לעדכן את מילות המפתח והתיאורים באתר (דבר החשוב יותר מהאופטימזצייה עצמה לדעתי).

האם הוגש אי פעם דו״ח מסודר לגוגל דרכו אנו יכולים ללמוד על המיקומים הנוחכיים של האתר? במידה ולא הוגש דו״ח כזה אנו נערוך תחילה אופטימיזצייה לאתר. ורק לאחר מיכן נגיש אותו למנועי החיפוש לצורך בדיקת מיקומים מדוייקים וסריקת כל העמודים, התוכן והקישוריים הרלוונטים לצורך הוספה לאינדקס.

במידה והוגש דו״ח בעבר. נגיש דוח חוזר לאחר תיקון האתר ורק אז נוכל להתחיל לקדם את האתר.

מחירים ולוחות זמנים

עלות אופטימצזייה לאתר תוכן המורכב מ- 4-6 עמודי תוכן: 1,800ש״ח לרוב זה המחיר הבסיסי וכמובן תלוי על איזו מערכת נבנה האתר, לפני כמה שנים הועלה לאוויר, האם התבצעה לו אופטימזציה בעבר וכו׳.

אופטמזציית אתר היא תהליך יחסית מהיר, שמטרתו היא הכנת הקרקע לתהליך קידום ותפיסת מיקומים טובים ככל הניתן עוד לפני תחילת תהליך הקידום. 

פעמים רבות בסיום האופטימיזציה לאתר, בעלי אתרים רבים כבר מרוצים מהמיקומים הקיימים ולא תמיד יש צורך בקידום אתר, פעמים רבות יש צורך רק בשמירה ותחזוקה של המיקום הקיים.

למי מומלצת אופטימזציית אתר?

אופטימזציית אתר מומלצת לכל בעל אתר חדש או ישן שרוצה להתחיל לקדם את האתר שלו בעזרת מקדם אתרים או באופן עצמאי. האופטימזציה עצמה פעמים רבות מתחילה תהליך של תגובת שרשרת בו האתר מתחיל להיסרק ולהיכנס אל תודעת מנועי החיפוש ומישם להתקדם כלפי מעלה בקצב שלו.

**לרוב עלות בדיקה התיקון אופטימזצייה לאתר משתנה בהתאם לגודל האתר וכמות עמודי תוכן / פונקציונאליות. על מנת להימנע ממצבים שבהם אתם נכנסים להוצאה בלתי ידועה, אני ממליצה קודם לבקש ממתכנת האתר לשלם רק עבור דו״ח או עבור כמה שעות בדיקה בהם הוא יוכל לתת לכם מחיר מדוייק עבור אופטימזצייה מלאה לאתר שלכם.

2019-09-19T09:40:29+03:00

One Comment

  1. Greggwaife 16 באוקטובר 2019 at 4:53 - Reply

    Хорошая статья

Leave A Comment