הסבר על קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן במנועי החיפוש – SEO

קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש – SEO

ברוכים הבאים, בכתבה הבאה אסביר לכם מהם דרכי הקידום הקיימים ולאחר מכן, אדריך אתכם כיצד לקדם את האתר שלכם באופן עצמאי.

חלקכם וודאי בעלי עסקים, ואלה שלא, וודאי בעלי אתר אינטרנט אחד או יותר, על כן, אני מאמינה שוודאי יצא לכם לשמוע מספר פעמים במהלך הדרך ביטויים ומילים הקשורות לקידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן.

בפוסט זה אנסה לענות על רוב השאלות ואסביר, המטרה שלי היא שכל אחת ואחד ממכם יצא מהפוסט הזה עם כלים התחלתיים לקידום האתר, הבנה והכוונה לגבי כל המושגים הקשורים לקידום אתרים ורקע ומסלול כללי.

מוכנים?? בואו נתחיל

חלק ראשון: סוגי קידום אתרים עיקריים

ממליצה לעבור על מילון המושגים על מנת שיהיה קל להבין את הכתוב:

מילת מפתח – מילה שיכולה להיכלל כחלק ממשפט אותו נרצה לקדם בצורה אורגנית או ממומנת על מנת שיופיע בתוצאות החיפוש

שאילתת חיפוש – השאילתה היא מילת החיפוש שאותה משתמש מקליד במנוע החיפוש על מנת לקבל תשובה רצויה לשאלתו.
לדוגמא אם אני מחפשת מקדם אתרים שאילתות חיפוש אפשריות יכולות להיות
חברה לקידום אתרים / מקדם אתרים/קידום אתרים וכו׳..

קידום אתרים נחלק לשני מחלקות עיקריות כשבכל מחלקה ישנם מחלקות רבות אחרות ומגוונות.

מחלקה ראשונה: קידום אתרים אורגני
קידום אתרים אורגני או בשמו בשפה האנגלית SEO – – שהן ראשי תיבות של Search Engine Optimization ובעברית אופטימיזציה למנועי חיפוש.

זהו מושג המדבר על רמת התאמתו של האתר שלנו לשאילתות חיפוש במנועי החיפוש. או במילים אחרות עד כמה אנחנו מותאמים לשאילתות החיפוש אותן המשתמש מקיש. כלומר, כדי להבין בדיוק למה הכוונה אנחנו צריכים להבין נקודה חשובה.

הלקוחות/משתמשים הפוטנציאלים שלנו, שאותם אנו רוצים למשוך לאתרנו, לפני הכל ובראש ובראשונה הנם לקוחות של מנוע החיפוש.
וכלקוחות של מנועי החיפוש מטרתו הראשית של מנוע החיפוש הוא להיות רלוונטי ואיכותי, על מנת שמנוע החיפוש יהיה רלוונטי הוא חייב לתת לנו תשובה מדוייקת ככל האפשר לכל שאילתת חיפוש אותה נשאל.

כשאנו מדברים במינוח של קידום אורגני, מבחינתנו לא קיימת אפשרות לקניית או מכירת מקומות במנוע החיפוש ועל מנת להופיע במקומות הראשונים בחיפוש נצטרך שהאתר שלנו יהיה רלוונטי יותר מכל האתרים האחרים שמעליהם נרצה להיות.
תנסו לדמיין עולם שבו מנוע חיפוש מסויים היה מוכר מקומות אורגניים ראשונים במילות מפתח מסויימות, מה היה קורא? נניח שהייתי מקישה שאילתת חיפוש ״איך מיוצר המבורגר״ והייתי מקבלת תוצאות חיפוש של ״בואי לקנות עכשיו פיצה רק ב- 19 שקלים״.
סביר להניח שבמצב כזה אני, ומשתמשים רבים נוספים היו נוטשים את מנוע החיפוש הספציפי הזה מכיוון שהוא לא נותן להם שום ערך רלוונטי.

לכן, המטרה של הרלוונטיות היא לתת עדיפות למשתמשי מנוע החיפוש, זאת על מנת שהם יצאו מרוצים וימצאו בדיוק את שחיפשו.
על כן כשאחנו מדברים על קידום אתרים אורגני אנחנו מתכוונים לתת למנוע החיפוש את כל הסיבות לשים אותנו קודם על פני אתרים אחרים מכיוון שאנחנו יותר רלוונטים לגבי אותה שאילתת חיפוש מסויימת.

לכן, כשאנחנו מתחילים לקדם את האתר שלנו בצורה אורגנית, הדבר הראשון אותו אנו צריכים להחיליט הוא מה אנחנו מקדמים, ומה לב ליבו של האתר.

יש לשים לב שמנועי חיפוש לרוב מסוגלים לקרוא רק תוכן, ולהשוות אותו לתוכן אחר, כלומר, אם אנחנו התוכן היחיד בעולם עבור מילה מסויימת אנחנו נהיה ראשונים, והבא אחרינו שיבוא יצטרך לתת ערך מוסף על פנינו.

מחלקה שניה: קידום אתרים ממומן
כמו שרובכם יודעים, אנחנו חיים בעידן שבוא הכל יש באינטרנט אלפי אתרים נפתחים ונסגרים מדי יום ועשרות שאילתות חיפוש חדשות עולות לאוויר מידי יום ביומו.

על כן אתר שרוצה תנועה במילת חיפוש מסויימת חייב להופיע במקומות הראשונים.
60% מהמשתמשים מקליקים על אחת משלושת האתרים הראשונים שיעלו להם עבור שאילתת חיפוש מסויימת,
37% הבאים אחריהם יקישו על עוד אחת מ- 7 התוצאות שנשארו בעמוד הראשון.
ורק 3% יעברו לעמוד השני ויקישו בו על אחת מ- שלושת תוצאות החיפוש הראשונות.

מכך אני יכולים להסיק שאתר אינטרנט שאיננו מקודם לאחת משלושת תוצאות החיפוש הראשונות או לפחות לעמוד הראשון בשום שאילתת חיפוש, הסיכוי להגיע אליו מתקרב ל-0% (זאת למרות שהוא עקף אלפי ולפעמים אפילו עשרות אלפי אתרים שנמצאים בדפים רחוקים).

ומכאן אנחנו מגיעים להסביר מהו קידום אתר ממומן.
קידום אתר ממומן הינו כל קידום אשר לא נעשה בצורה אורגנית כלומר בצורת SEO ולא מגיע למקום הראשון על ידי אופטימיזציה גבוהה יותר אלא הגיע למקום הראשון על ידי תשלום ספציפי עבור כל הופעה/הקלקה.

קידום הממומן כשמו כן הוא הוא קידום בתשלום, זה יכול לפעמים להישמע מעט מוזר, אבל ישנם מאות אלפי אתרים בעולם שמשלמים עבור היותם ראשונים.

על מנת שהאתר שלנו יקודם בצורה הטובה ביותר, עלינו לשלב בין 2 סוגי הקידום זאת אומרת לבצע לאתר אופטימיזציה מלאה כך שיתאים מבחינת קוד המקור, והאיכות לקידום ולאחר מיכן תוך כדי הכנסת מאמרים נצטרך לגרום למשתמשים להחשף אל האתר ועל כן נצטרך להשתמש בקידום ממומן.

גם קידום ממומן וגם קידום אורגני, הם מקצוע וכמו בכל מקצוע אני לא אוכל בכתבה אחת להפוך אתכם למקצוענים בתחום, אבל אני בהחלט אוכל לעזור לכם להתקדם עד שתגיעו לשם.

תמיד תזכרו, קידום אתרים הוא לא דבר מהיר, זה לא קורה בין לילה, יכולים לעבור שבועות ולפעמים אפילו חודשים עד שנגיע לתוצאה הרצויה.
אז זכרו לא להתייאש במקרה בו אתם משקיעים זמן ומשאבים נוספים ולא רואים שינוי.

על מנת לעבור לשיעור הראשון בקידום אתרים אורגני יש ללחוץ כאן.
על מנת לעבור לשיעור הראשון בקידום אתרים ממומן יש ללחוץ כאן.

2017-07-02T16:15:11+00:00