מהו בעצם פירסום ?

אז יצאתי לשאול כמה אנשים מהו פרסום עבורם

הראשונה ששאלתי, היא איך לא , השותפה שלי, ליטל , והתשובה שלה הייתה:

״פירסום? בישבילי פרסום זה תוכן ורלוונטיות… וגם מגניבות, פרסום חייב להיות מגניב, הוא חייב להגניב את האנשים לתוכו!,״

ואחרי שעה שכבר הייתי באמצע הכתיבה של המאמר הזה, היא הוסיפה:

״פירסום זה להיות יצירתי עם הכלים שיש לך, ולגעת בנקודות תורפה של הלקוח,לגרום עניין איפה שאין״ –

השניה ששאלתי הייתה אמא שלי:

״פרסום זה השלטים בחוץ…, כל מה שרואים, זה צריך להביא לקוחות.״

והשלישי ששאלתי היה מיקי (הכלב שלי):

״ממממ… אין תגובה…  ממממ….״

אז מה זה בעצם פרסום, או יותר נכון מהו פרסום בעידן הטכנולוגי של היום? לפני שאני אתחיל לערבב אתכם במושגים מהעולם שלי (סיון פניץ- פירסומאית בדיגיטל) אני יעצור ואשאל את עצמי מה המטרה של פירסום?

אני כל היום עוסקת בפירסום, אם זה בכתיבה שיווקית, אם זה בהמצאת סלוגנים כאלה ואחרים, ואם זה בחירת ועיצוב תמונות בעלות מסרים כאלה ואחרים, ואיך לא , גם הפצה של אותם תכנים.

אבל היום, אני עוצרת ושואלת את עצמי, וגם את ליטל, השותפה שלי, מהי המטרה של הפירסום?

ליטל: ״המטרה של פירסום אממ.. להניע את הלקוח לפעולה,ליצור מודעות,ליגרום לדו שיח, לאינטרקציה עם לקוחות, ליצור עניין ובעיקר אני חושבת להניע לפעולה, סיון?! מה זה כל השאלות האלו??, ואגב אני חושבת שזה לא מחייב כל מה שאמרתי, כי לכל פרסום יש מטרה בפני עצמו״.

כאן עצרתי אותה, וחשבתי על המשפט ״לכל פרסום יש מטרה בפני עצמו״. בדיוק על זה אני הולכת לדבר,

לפני שאנחנו מתחילים בכלל כל סוג של פירסום, בין עם זה פרסום מהעידן הישן של שילטי חוצות או עיתונים, ובין אם זה פירסום באינטרנט, אנחנו צריכים לעצור ולחשוב, מהי המטרה שלנו?

ובשביל שיהיה לכם קל יותר לעשות את השלב הראשון אני אתן לכם כמה דוגמאות למטרות

מטרה יכולה להיות

* מודעות שאני קיים בפני אנשים שלא ידעו,  או מודעות על סניף חדש

* אינטרקציה עם הלקוחות שלי

* שידור מסר מסויים ללקוחות קיימים כמו שירותיות, יושר, וכדומה

* חיזוק המותג שלי

*מכירה של מוצר מסויים

* הבלטה שלי על פני המתחרים תוך מכירת מוצרים

ועוד כמובן

השלב השני אחרי שבחרנו את המטרה, היא הדרך . ישנן דרכים רבות להגיע למאות ואף אלפי לקוחות , לפני שאתחיל לפרט על כל מוצר פרסום שאני מכירה, אקח אותכם 6 שנים אחורה, רק 6 שנים, זה לא היה כשהיינו ילדים ולא כשהסבים והסבתות שלנו היו צעירים ויפים, אלא רק לפני 6 שנים כשהאייפון עדיין היה מוצר חדש יחסית, ולא כל ילד בן 6 וחודשיים עלה עם סמארטפון לכיתה א׳.

אז עדיין הרוב הגדול של האנשים היה קונה בתחנה מרכזית של תל אביב עיתון ״ידיעות אחרונות״ בשקל, ולא מתעדכן דרך ה – Facebook בחדשות

בזמנו, היינו לפעמים מפטפטים בדרך עם איזה תימהוני כזה או אחר (לפחות אני), במקום לשחק candycrush או FunRun.

וכמובן בדרך למקום פחות מוכר כזה או אחר, היה נהוג לשאול אנשים במהלך הדרך, או לצלצל לחבר הזה, זה שמכיר כמעט כל כביש בארץ ולשאול אותו איך להמשיך , במקום להישתמש ב….. – waze כמובן, בטח יכלתם לנחש את זה.

בחיי היום יום כל מה שציינתי היה שונה, ועם זה אין וויכוח, אבל מה בנוגע לפרסומות, למה בעניין הפרסומים, קשה כ״כ לבעלי עסקים להשתחרר ולשחרר את עצמם לעולם החדש, ולהבין שהעולם הישן הזה של לפני 6 שנים ומעלה כבר הולך ונעלם ? אז בואו נעשה איזו מין סקירה קצרה ונראה לכמה אנשים אתם באמת מגיעים כשאתם מפרסמים בכל מדיה שהיא, מהן העלויות ומהי התועלת.

עיתון – את הטבלה שאתם יכולים לראות כאן למטה לקחתי מיתוך האתר של ישראל היום, הם כניראה עפ״י הטבלה שלהם, העיתון בעל החשיפה הגבוהה ביותר הקיימת , ואפשרי לראות כאן שיש להם תפוצה של 275,000 עותקים כל יום באמצע שבוע , ו- 400,000 עותקים בכל סוף שבוע.

 

ישראל היום מחירוןישראל היום

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

וכמובן את המחירון, לקחתי גם מהאתר של ישראל היום, אנחנו יכולים לראות במחיר של פרסומת הכי קטנה בעיתון באיזשהו עמוד מסויים עולה לא פחות מכמה המוני אלפים.

ומה שאנחו בעצם צריכים לחשב או יותר נכון לקחת בחשבון הם הספר דברים,

הראשון הוא כמה אנשים מיתוך ה- 275,000 עותקים קוראים באמת את העיתון, מיתוך האנשים שבאמת קוראים את העיתון, כמה אנשים באמת ייקראו את העמוד שבו נמצאת הפרסומת שלי, מיתוכם, כמה יעצרו ויקראו את הפרסום שלי,ומיתוך אלה שכבר לקחו את העיתון קראו את הפירסום שלי, כמה מהם נמצאים דמוגרפית באיזור שאליו אני פונה, מיתוכם כמה אנשים הם קהל הייעד שלי כלומר כמה מהם יכולים להיות לקוחות שלי (הכוונה היא שאם אני מאלפת כלבים, אז כמה אנשים מיתוך האנשים שקראו את הכתבה, הם בכלל בעלי כלבים)

וכמובן הדבר הכי חשוב, עד כמה יהיה להם קל ופשוט ליצור איתי קשר, והאם הם לא נימצאים באמצע משהו חשוב, אם יירצו ליצור איתי קשר מאוחר יותר כמה קל ונגיש יהיה הדבר עבורם? ואם יש להם שאלה שרצו לשאול בהקשר, איך יישאלו, תוך כמה זמן ייקבלו את התשובות, אם יירצו לשמוע או לקרוא חוות דעת של אחרים שניסו, האם המידע יהיה נגיש עבורם, זה שבפרסומת רשום שאותו בעל מיקצוע הוא״המומחה״ או ״הטוב ביותר״ עד כמה זה באמת נכון?

אותם שאלות נשאל בדיוק על שילטי חוצות, פלאיירים, עלונים כאלה ואחרים פירסומות בטלוויזיה וברדיו ועוד…

וכמובן את אותם שאלות בדיוק נשאל גם כשנפרסם במדיה הדיגיטלית!

אני אשתמש לצורך דוגמא כרגע בפייסבוק בלבד, אבל זה נוגע לכל סוג פרסום כזה או אחר.

בניית אתרייםםםםםם

תפוצת פייסבוק

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בצד ימין, תוכלו לראות את אחד הפירסומים/סטטוסים שכתבתי בדף העסקי שלי , שקשור בבניית אתרים שיש בו כ-180 לייקים. תוכלו לראות שבקידום אורגני הפוסט שלי הגיע ל- 3,250 אנשים, ובצד שמאל , תוכלו לראות את הניתוח המדוייק של הפרסום האורגני שלי (אורגני=ללא תשלום) עכשיו אם שאלתם יחד איתי את כל השאלו שעברנו עליהם והיינו צריכים לשאול את עצמינו, אז הייתם צריכים להגיע יחד איתי למספר מסקנות, בואו נעבור עליהם יחד:

קודם כל שהפוסט הגיע בדיוק ל-3,250 אנשים, שילמתי על זה 0 שקלים, ולקח לי כ-15 דקות לכתוב את הפוסט + 10 דקות לעיצוב התמונה.

תוכלו לראות ש- 10 אנשים לחצו ״אהבתי״ בפוסט עצמו, 0 אנשים שיתפו אותו (כניראה פוסט די כושל יחסית ליכולות של הדף)

בנוסף 49 אנשים הקליקו על הפרסום (כלומר על קרא עוד) ,29 צפו בתמונה ו- 20 אנשים לחצו על לחיצות אחרות , כלומר נכנסו לתוך הדף העסקי שלי, ושם הגיוני שמיתוך ה-20 כמה מהם קראו גם פירסומים אחרים שלי.

מה שנותן תשובות דיי מדוייקות על רוב השאלות, כלומר מיתוך ה- 3,250 אנשים שהצלחתי להגיע אליהם דרך ״עיתון הפייסבוק״ , רק ל-49 אנשים הפירסום באמת השפיע, הם באמת נעצרו,לחצו עליו וקראו אותו, ועוד 29 אנשים שאליהם רק התמונה דיברה, ועוד 20 אנשים, שכ״כ התעניינו עד שניכנסו לדף העסקי שלי וקראו עוד פוסטים שכתבתי.

עכשיו כל זה בפרסום שלא עלה לי שקל, בואו נראה מה קורא אם ארצה לקדם את הפוסט הספציפי הזה בתשלום:

בחרתי לפרסם רק לאנשים שגרים בתל אביב, ורק בעליי עסקים, ורק מגיל 18 ומעלה, וקיבלתי תמונה די יפה

כמות האנשים הללו בתל אביב היא 880,000 , לאחר מיכן בחרתי בתקציב של 100$ שהוא כ- 400 שקלים וגיליתי שב- 400 שקלים אוכל להחשף ל- בין 17,000 ל- 44,000 אנשים שהם קהל היעד שלי כלומר גם בעלי עסקים וגם גרים בתל אביב.

 

פירסום ממומן בפייס

עכשיו בואו נחזור אחורה לעיתון, או לשלט חוצות כזה או אחר, שם שילמנו כמה אלפי שקלים, ולאיזו תפוצה הגענו? אנחנו לא יודעים, כמה מיתוך האנשים שהגענו אליהם קראו את המודעה שלנו? אנחנו לא יודעים

והכי חשוב, כמה מהם קהל היעד שלנו?? – שוב אין לנו מושג, עכשיו חשוב לי להבהיר שהטבלאות שצילמתי נמצאות וקיימות בכל סוג פרסום בין עם זה מודעה בגוגל, באנר באתר מסויים או פרסום ברשת דיוור.

בעידן המודרני של שנות ה- 2,000 לא מפרסמים אם אין פרטים , אם אנחנו לא יכולים לדעת הכל,

זה עידן שידע בו הוא ברכה, כולם רוצים לדעת יותר ויותר,

אז אם אתה בעל עסק, או מתכנן להיות בעל עסק, או אם עלה לך לעיון לאיזה סטרטאפ או אתר מכירות, או שאתה מייחצן חברה או מוצר כזה או אחר,

ואתה מעוניין להצליח בגדול! ואתה מוכן לצרף אותנו כצוות הפרסום שלך, ורוצה שאחלוק איתך את היידע המיקצועי שצברתי במשך השנים

רק אז, צור איתנו קשר 🙂 ע״י לחיצה כאן

או במייל – sivan.lital.kidum@gmail.com / 052-7987711

 

 

 

 

2016-11-17T14:22:37+03:00