מחירון בניית אתרים 

מעודכן לשנים 2017 – 2019

נעים להכיר – סיון פניץ.

מחיר לבניית אתר הרבה פעמים נע בין לא הגיוני, מציאותי והזוי…
לכן, החלטתי לרכז תחילה את החלקים החשובים ביותר מהם מורכב מחיר בניית אתר אינטרנט ורק לאחר מיכן אסביר את שאר המרכיבים הקובעים את המחיר הסופי.

מחיר אתר אינטרנט מורכב תחילה משלושה גורמים עיקריים אותם יש לקחת בחשבון תרם תחילת הפיתוח, מחירים שלרוב הם יחסית קבועים בכל חברה, ואפשר לתכנן אותם תרם תחילת בניית האתר או פיתוח מערכת:

  • מחיר כתובת הדומיין – בעברית כתובת מתחם, שם האתר אשר נרכש מאיגוד האינטרנט הישראלי או מחברות אשר קיבלו אישור למכירת דומיינים.
  • מחיר שרת אחסון – שרת אחסון בנושא של בניית אתרים הוא מעין מחשב ענקי ומספיק חזק המסוגל להכיל את הכניסות של הגולשים שלכם ולהציג את קבצי האתר בצורה ראוייה.
  • מחיר המערכת (במידה וישנו) – הלב של האתר, ישנן מערכות מבוססות קוד פתוח, קוד סגור, חינמיות ובתשלום, בנוסף תוכלו גם לפתח מערכת באופן אישי אשר תענה על הצרכים שלכם באופן ספציפי (לא מומלץ לאתרים קטנים).

דומיין = כתובת מתחם, שם האתר אשר נרכש מאיגוד האינטרנט הישראלי או מחברות אשר קיבלו אישור למכירת דומיינים.ישנן 10 רשמים מוסמכים בארץ מיתוך 10 החברות אני באופן אישי ממליצה על רישום בחברת liveDNS בעיקר בגלל שירות הלקוחות שלהם, ובנוסף במידה ותרצו להעביר את הדומיין לאדם אחר התהליך יהיה פשוט וקליל.
*הערה חשובה – כתובת הדומיין של אתר האינטרנט שלכם הינה קניין רוחני. לכן, במידה ואתם לא מחפשים בעיות עתידיות כדאי לוודא שהדומיין רשום על שמכם בעת הרכישה.
פירטתי לכם את מחירי כתובות המתחם הממוצעות ברשמים המוסמכים:

  • בחברת liveDNS המחיר לרכישת כתובת דומיין לשנה יהיה 75 שקלים, תוכלו לרכוש גם לשנתיים אבל ללא הנחה (כלומר 150 שקלים).
  • בחברת דומיין דה נט תשלמו מחיר של 55 שקלים בשנה, אבל במידה ותרצו להעביר אותו לבעלים אחרים (מצב שבו נתקלים פעמים רבות בשדרוג אתר או העברת חבילת אחסון) התהליך יהיה מורכב ארוך ומסובך. (כבר פגשתי בלקוחות שפשוט ויתרו ורכשו דומיין חדש).
  • חברת בזק בינלאומי – המחירים משתנים מעת לעת לרוב סביב ה- 80 ש״ח ומעלה.
  • חברת Interring – תשלמו מחיר של 63 שקלים לשנה, לא ניסיתי לעבוד איתם אז אני לא יכולה לחוות חוות דעת.

שרת אחסון – אני מנסה להסביר בדרך שנראת לי קלילה להבנה: שרת איחסון הוא מחשב ענקי שלרוב נמצא בחוות שרתים, המחשב לא מחובר למסך ומקלדת כמו מחשב שאתם מכירים אלא רק לב המחשב עצמו כלומר רק המעבדים, זיכרון, וכו׳. הסיבה עבורה אנחנו חייבים שרת היא בשביל שנוכל באופן בטוח להעלות את האתר שלנו באוויר. אתר כן יכול להיות גם על מחשב ״רגיל״ מצב שנקרא עבודה בסביבה לוקאלית, לרוב כשיש אתר שכבר נמצא באוויר ולא נרצה להוריד אותו מהאוויר לצורך ביצוע שידרוגים. פעמים רבות מעלים את האתר לסביבת עבודה לקאלית עובדים, ולאחר מיכן מעלים את העדכונים לאוויר.

למחשב המשמש שרת אחסון לאתרי אינטרנט לרוב אין מערכת הפעלה, על מנת לחסוך במקום. ותפעול השרת והתקנת תוכנות נעשה על ידי Command או למשתמשי מק על ידי Terminal. ההתחברות לשרת יכולה להעשות לכל מחשב ולרוב קוראת על ידי קריאת למשתמש Root והזנת ססמא או מפתח.

מחיר שרת אחסון תלוי במספר גורמים.

  • הגורם החשוב והקריטי ביותר הוא איכות השרת. ממש כמו שאנחנו הולכים לקנות מחשב וישנו מחשב אחד עם x מעבדים ומחשב אחר עם y כך גם השרת שלנו. כל אתר אינטרנט זקוק לכמות שונה של משאבים. לכן בנושא המשאבים מומלץ להתייעץ עם המתכנת או בונה האתר שלכם.
  • הגורם הנוסף הוא האם יש לנו מערכת ניהול לשרת או שאנחנו חייבים להתחבר רק דרך Command – אני לא ארחיב יותר מדי, אבל כיום ישנן 2 מערכות פופלאריות לניהול שרת והם Cpanel – הפופולארית ביותר  ו- plesk אשר ניתנת באופן חינמי וקצת פחות מוכרת בארץ. שני המערכות שוקלות כמעט אותו הדבר (תלוי בגרסה בה משתמשים) ונוחות לדעתי באותה מידה. ואני חושבת שזה פשוט עניין של הרגל.
  • הגורם השלישי שמהווה עניין במחיר השרת הינו האם השרת שיתופי או פרטי, שרת פרטי לא יתחשב בגולשים מאתרים אחרים ויהפוך את קצב העברת הקבצים באתר שלנו לקבוע, לעומת שרת שיתופי בוא האתר שלנו יתחשב באתרים אחרים ואתרים אחרים יתחשבו בנו לפי הכללים אותם הגדיר המארח הראשי (חברת האחסון).
  • הגורם הרביעי והאחרון הוא מיקום האתר – ככל שהאתר יהיה רחוק יותר מרוב הגולשים שלנו, ייגדל קצב העברת המידע ועל כן זמן הטעינה יהיה גבוה יותר לעומת שרת הממוקם קרוב יותר. בעיקרון, בארץ השרתים יקרים יותר. לכן, במידה ואתם בוחרים ללכת על שרת בחול אני ממליצה על מדינה קרובה (מרחק אווירי).

בגדול מחיר של שרת לאתר בסיסי או חנות מכירות אונליין נע בין 30- 450 ש״ח לחודש בישראל. המחירים משתנים מחברה לחברה ומשרת לשרת.

מחיר מערכת לניהול האתר- המערכת היא בעצם החלק המקשר בצורה פרונטאלית בין הקוד של האתר שנקרא Back-end לבין החלק באתר אותו גולשי האתר רואים – Front  ונותנת את היכולת לערוך שינויים בקוד האתר ללא שימוש בקוד. מערכת האתר היא לרוב מה שתקבלו מהחברה שבנתה לכם את האתר בסיום בניית האתר.
**הערה חשובה – אתר אינטרנט יכול לעבוד גם ללא מערכת לניהול תוכן.

מערכות לניהול תוכן מתחלקות לרוב לשני סוגים עיקריים מערכות המבוססות קוד סגור, ומערכות לניהול תוכן המבוססות קוד פתוח:

מערכות מבוססות קוד סגור – במילה אחרת אלו אתרים לבניית אתרים – סוג של ״עשה זאת בעצמך״. לרוב יהיה אפשר לעצב את האתר ללא שימוש וידע בקוד, וללא גישה כלל לקוד האתר. לכן, לפעמים אם נרצה שימוש או הוספת פונקציות מיוחדות או להמשיך הלאה עם האתר לקידום אורגני לא נוכל לעשות זאת במערכות המבוססות קוד סגור, או שנוכל בצורה מוגבלת. פונקציות חדשות ופיתוחים שאינם פותחו על ידי בעל המערכת יהיו בלתי אפשריות לפיתוח עקב אי יכולת גישה לקוד האתר או לשרת האתר. דוגמאות למערכות סגורות: WIX , site123 , דפי זהב, וכו׳… (יש מאות אלפי מערכות כאלו בשוק).במערכות הללו תמיד יהיה מחיר תחזוקה לרוב חודשי או שנתי ולרוב ינוע בין כמה שקלים בודדים למאות שקלים.

מערכות מבוססות קוד פתוח – במערכות מבוססות קוד פתוח לרוב המחיר הוא חינמי לחלוטין. זאת עקב גישה מלאה לקוד. הן מחולקות לשני סוגים עיקריים:
הסוג הראשון – מערכות שפותחו על ידי מתכנת במיוחד עבורכם והם שלכם ואתם הבעלים הבלעדיים שלהם ( לרוב דבר הקורה בפיתוח מערכות WEB )
הסוג השני – מערכות קיימות שהם בסיס לתקשורת בין עמודים, פונקציות ומדיה כשהמובילה שבהם היא מערכת וורדפרס. בניית אתר במערכת וורדפרס נותנת פור של שימוש בתוספים חיצוניים רבים לניהול מלא של האתר. מערכות קוד פתוח לרוב מגובות בצוות מתכנתים מכל העולם שעובדים עם המערכת ומכניסים פיתוחים שונים המוגנים על ידי רשיונות לשימוש חופשי וחינמי.

מחירון בניית אתרים 2017

גילוי נאות:

לפני ,מספר שנים לא קטן, כשהתחלתי את דרכי כעצמאית מה שנקרא ״פול טיים״

לא ממש היה לי שמץ של מושג איך לחשב עלות בניית אתר, ועל כן הייתי לוקחת מחיר שעתי. התחלתי ממחיר של 90 שקלים לשעה ולאחר תקופה כשנהייתי טובה העלתי אותו ל- 100 שקלים ולאחר עוד תקופה לא קצרה גם ל- 110 שקלים לשעה.

שורש הבעיה שלי עם רוב הלקוחות שלי ושל עמיתי לעולם האינטרנט לרוב היה חוסר הערכה של שעות עבודה לעומת תוצר.

היום כשאני מסתכלת אחורה, בראייה עסקית וכמו כן בראיה קצת – הרבה.. יותר בוגרת, אני גם יכולה להבין בדיוק למה.

זה בדיוק כמו שאני יבוא למוסך ויבקש מהמוסכניק להחליף את המנוע של האוטו הזה במנוע של רכב אחר.

על פניו, זה נראה עניין של כמה ברגים – עד שעתיים-שלוש עבודה.

אז אם אותו מוסכניק יחליט שהוא לוקח לי מחיר שעתי של נניח 100 שקלים לשעה.

אני כמובן יכולה לשער שהמחיר אמור לנוע באיזור ה-250-350 שקלים.

אבל בפועל המחיר יכול להיות גם 5,000 ש״ח.

מחיר שיכול לגרום להמון בעיות. ואני לא צריכה לפרט.

בכל מקרה, ולענייננו, היום סביר שכמעט ולא תמצאו בוני אתרים עצמאיים, פרילנסרים וכמו כן גם לא חברות גדולות של בניית אתרים שלוקחות מחיר שעתי על בניית אתר.

אבל כן תוכלו למצוא 2 הצעות מחיר שלכאורה על אותו מוצר בהבדלים של עשרות אלפי שקלים אחד מהשני.

על כן החלטתי לנסות לנסח מחירון כללי שיעזור לבעלי חברות, עסקים,עצמאיים, ופרטיים לדעת כמה בעצם אמור לעלות להם אתר אינטרנט, בוני האתרים מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים:

ספקים צעירים.

בשנת 2015-2016 עקב שלל מכללות וקורסים ״בינוניים״ אשר מכשירים אנשים בתחילת דרכם הדרכה קצרה יחסית וזולה וכמו כן עקב הפיתוי הגדול לפתיחת חברה ללא הוצאות כבדות יותר מידי, עבודה מהבית וכו׳. נזרקו לשוק אלפי פרילנסרים צעירים, לא מנוסים, וחסרי ניסיון מסתובבים בשוק, חלקם באתר יודעים לבנות אתרים ורובם הגדול יודעים לבצע התקנת ערכה לבניית אתר ולבצע רק שינויי תמונות וצבע, וחלק אחר שלהם מציגים עצמם מתכנתים כשבפועל הם בונים אתרים על בסיס מערכות אחרות שמובססות קוד סגור, התוצאה היא אתר ללקוח ללא גישה לקוד וללא יכולות קידום. אתרים שלרוב ישארו תקועים במשך שנים באותם מיקומים זאת מכיוון שאתרים אלה לא יוכלו להשתדרג בהתאם לפונקציות חדשניות ובהתאם לדרישות הסף המתחדשות של מנועי החיפוש.

הנהירה הגדולה של ה״חברה הצעירים״ גרמה למאזניים הזויים.כיום,  1 מיתוך 15 חברות בניית אתרים לא מבינות בטכנולוגיות החדשות,ובונות אתרים מבוססי מערכות קוד סגור. לא פעם ניתקלתי בלקוחות ששילמו סכומים הזויים לאתרי וויקס או אתרים מבוססים קוד סגור כאלו ואחרים וכו׳.

המצב הקשה השפיע על כולם!

גם החברות הגדולות והחזקות נפגעו עקב חוסר אמון אחרי מספר כשלונות בחברות אחרות, ובמקביל המוני חברות ש״שוברות את השוק״ מבחינת מחירים.

כמובן שלא מבחינת איכות.

פתאום צצו המון עבודות של תיקון באגים וליקויים באתרים שנבנו ביידי חברות אחרות. וכמו כן גם חברות ענק שנסגרו וגרמו רק לגליי פרילנסרים גדולים יותר ויותר.

במילה אחרת א-ס-ו-ן.

בכל מקרה אצל ספקים צעירים, תוכלו למצוא אתרים במחירי רצפה של 1,000-3,000 שקלים ואפילו פחות. כמו כן עוד תוכלו למצוא אצל ספקים צעירים, עבודה ללא חוזה עבודה מסודר, ללא לוחות זמנים, הבטחות, בלבול, חוסר סדר, עבודות שנמשכות ונגררות גם לאתרים קטנים חצי שנה עד שנה.

המון באגים ותקלון שייקחו נצח לתיקון (זאת עקב חוסר הידע) והמון בלבול ובלאגן. לרוב אלו ספקים שעבדו בעברם אצל חברה גדולה שנסגרה, ואינם יודעים לתת את הפיתרון המלא אלא רק נגיעות ובסיס.

את הספקים הצעירים תוכלו לזהות עם ברק בעיניים, אנשי מכירות מצויינים שייבטיחו לכם בניית אתר במחירי ריפצה, שירות אינסופי המון הבטחות והמון שטויות.

מהם אני מציעה להתרחק מרחק של מאות אלפי קילומטרים או לבחון בפנצטה .

כמובן שכל הנאמר מדבר על רוב החברות ומנסיון אישי. לא באופן גורף.

עם זאת, ישנם גם ספקים איכותיים שאינם מפתחים ואלו גרפיקאים מנוסים ומקצועיים בעלי ותק וניסיון ארוך טווח, שמטמיעים את העיצוב שיצרו על בסיס מערכות קוד סגור. לדעתי לאתר תדמית הרבה פעמים זה יכול להיות מספק, אתר שנועד אך ורק עבור לקוחות אותה החברה או לחילופין אתר בסיסי או אתר בתחום ללא תחרות בכלל הייתי אפילו ממליצה לחברות בתחילת דרכם ללכת דווקא על הפיתרון הזה, היתרון הבולט הראשון בבניית אתר אצל גרפיקאי הוא המחיר, תשלמו לרוב מחיר עבור עיצוב ועוד תוספת קטנה עבור ההטמעה של העיצוב על גבי אותו דומיין. בטווח הקצר זה פיתרון מושלם. המחיר גם מצויין. הבעיות מתחילות בטווח הרחוק:
הדבר היחיד שבטוח יהיה לכם קליל בטווח הרחוק חוץ מהחיסכון הכללי הוא אפשרות שליטה מהירה וקלילה עם ממשקים קלילים וידידותיים למשתמש שלרוב על הבסיס שלהם יוטמע האתר. החסרון הוא דבר ראשון בעיצוב האתר, אם יום אחד תרצו לשנות או לערוך את האתר לרוב האתר יהיה מסודר במערכת סגורה קלילה, ללא גישה לקוד זאת אומרת שכמו במערכות שמתבססות על קוד פתוח תוכלו לשנות תוכן ותמונות אך פונקציות ופיתוחים לא תוכלו להוסיף עקב חוסר גישה לקוד, כך גם קידום האתר שיהיה קרוב לבלתי אפשרי, חוץ מאולי כמה פעולות בסיסיות ביותר כמו תגיות דיסקריפשן לאתר, עדכון תכנים ואולי קישורים לכלי קידום יותר מידי לא תוכלו לעשות, בנוגע להתאמות ופיתוחים כנל לא תהיה אפשרות. מבחינת המבניות של האתר, יהיו אלפי אתרים ברשת שנראים בדיוק כמו האתר שלכם כך שכאן גם עניין היחודיות יותר.
בנוסף בטווח הארוך עקב תשלומים חודשיים מערכות המתבססות קוד סגור יהיו יקרות יותר. אם באתר רגיל יש לכם 0 תשלומים חודשיים באתר מבוסס קוד סגור התשלומים הם חודשיים וקבועים, לא שילמת = אין אתר.

הבאים בתור הם איך אם לא:

ספקים בינוניים.

שכבת הבייניים של הספקים מאופיינת לרוב בסטנדרט של עבודה בינוני ומעלה בדגש על ומעלה, כמובן שהם בתוכם מתחלקים ומחולקים.

תוכלו לרוב להתרשם אצלם מ 3-4 שנות נסיון לפחות, אתר רספונסיבי וחדשני, לרוב יעבדו עם חוזה מסודר.

תוכלו לזהות חברות אלה על ידי תיק עבודות מכובד, ובו אתרים שעובדים, נראים טוב, חדשניים, ללא תקלות או באגים.

אלו או ספקים צעירים לשעבר שהשתפתפו ולקחו את עצמם בידיים או חברה שלמדו את המקצוע במשך כמה שנים.

כמו כן הם חברה שיודעים לרוב להתמודד עם משימות כאלו ואחרות. יידעו לבנות אתרים מורכבים עד מורכבים ביותר במחירים יותר זולים מחברות הענק אבל יותר יקרים מהפרילנסרים הצעירים.

אל תחשבו שחברה בינונית תיקח כל אחד לעבוד איתו. הם עדיין אינם חברה גדולה לבניית אתרים, ולכן, הם ישקלו וייבדקו אודות כל לקוח. ואם בעל העסק העומד מולם לא נראה להם 100% לא בטוח בכלל שהם ייקחו את העבודה.

בחברה כזו לרוב יהיו בין 2 -6 עובדים/ עובדות.

לא תמיד יהיה להם איש מכירות מדופלם, הרבה פעמים תיפגשו עם הבעלים השותף הגרפיקאי או המתכנת. במילה אחרת יצא לכם לדבר ולהיפגש עם זה בעל חדות העין הטובה ביותר להבנת אנשים וזה שמה שנקרא ״על הדרך״ ללא שום קשר למקצוע שלו הוא גם טיפ טיפה פלפל או מחוספס.

אל תשכחו לעולם שהעבודה עם בעלי עסקים בשונה מעבודה עם לקוחות פרטיים היא קשה עד קשה ביותר.

המון פעמים במיוחד בחברות בינוניות יוצא שאיש שיווק או איש מכירות של חברה אחרת יוצר קשר עם חברת בניית אתרים והמון פעמים זה יכול לגרום לחברת בניית האתרים או לא להסכים לסגור את העסקה או ״להידפק״ ממנה.

חלקם יהיו חברה בגילאים צעירים אך מנגד לא צעירים מדיי לפחות אחרי תואר ראשון, ניסיון במספר חברות מכובדות.

אבל הבעיה העיקרית….

שבישראל כמו שאנחנו יודעים מעמד הבייניים רק הולך ומתמוגג .. עצוב מאוד אבל הם פשוט לאט לאט נעלמים. רובם להערכתי עקב התחרות הקשה הורדת מחירים באופן דרמטי ועקב כך או סגירת חברות קטנות, פנייה לשוק העבודה בתור שכיר וחלקם עם כל העצב שבדבר עקב הורדת מחירים למחירי רצפה ייתנו שירות ומוצר גרוע מאוד (למרות שהידע והיכולת קיימת – תקציב הלקוח לא מאפשר).

אבל עדיין יש אור בקצה המנהרה. יש עדיין גם היום בשנת 2016 חלק קטן ממעמד הביניים שעדיים מצליחים להישאר במקומם עם מחירים נוחים, איכות טובה וכמו כן עבודה רצינית ואיכותית.

וסופסוף נגיע ל:

ספקים הותיקים

הספקים הותיקים יכולים להיות חברות בעלי ניסיון של 4-5 שנים ומעלה. לרוב עוד יסוד החברה יצא להם לעבוד על פרוייקטים של בניית אתרים. חברות מכובדות. עם אנשי מכירות מהמובילים בתחום.

הספקים הוותיקים לא יתחילו פרוייקט לבניית אתר בתקציב פחות ממינימום של 15,000 ש״ח לאתר בסיסי.

אם שרדתם עד לפה, אתן לכם מחירון שבניתי, לבניית אתר בקוד פתוח על בסיס מערכת ניהול תוכן קיימת כמו וורדפרס.

שברגע שאנחנו בוחרים לבנות אתר על בסיס קוד פתוח יש לקחת בחשבון שכל פיצ׳ר מיוחד מצריך לרוב או קוסטומיזציה לאתר או תוסף שהוא בעצם חבילת קודים שמישהו אי פעם כתב ולרוב זה בתשלום. לכן כל פונקציונאליות מיוחדת תוסיף עוד תשלום נוסף עבור המחיר. בנוסף אנימציות מיוחדות ותצלומים או גרפיקה מיוחדת מאוד גם היא יכולה לעלות תשלום נוסף.

שרת לאתר: 50- 180 ש״ח לחודש.

ההבדל בין סוגי השרתים הוא שרת שיתופי, שרת אישי או שרת VPS אסביר בקצרה- שרת שיתופי – Shared Hosting – הוא שרת שעל אותה החבילה שלכם במקביל יושבים עוד כמה אתרים שלרוב חולקים את אותו מעבד וצורכים את אותו זיכרון יחד איתכם. וכניסת משתמשים רבים או בעצם שימוש גבוה -cpu בחבילה של אתר אחר יכול להשפיע על האתר שלכם רוב חברות השרתים בארץ מציעות שרתים שיתופיים זה כל כך מכיר עד כדי כך שהרבה בוני אתרים מתחילים שלא מבינים צד שרת אפילו לא מודעים לכך שישנה אופציה אחרת, שאפשר באמת לבנות אתר בלי תקלות שרת, שנטען תוך פחות משניה והוא לא יקר.

שרת vps – הוא שרת שבו ייצרו לכם דרופלט מישלכם, ובשרת תשלמו תשלום מינימלי של כ 100-150 ש״ח עבור תעבורה מסויימת וגודל מסויים שרת שעולה מהר, חזק, שרת דיגיטלי. ללא אתרים נוספים שיושבים על אותה החבילה. אם תבחרו את החבילה בחול לרוב המחיר יהיה כ- 12$ בחודש וכן זה אותו המחיר כמו של שרת שיתופי בארץ. מוזר אבל בארץ המחירים יקרים בלי סיבה.

החיסרון באתר כזה הוא שנדרש ידע בתכנות. למרות שתמיד תוכלו לשלם למתכנת שיפתח לכם את השרת חד פעמי המחיר הוא לרוב סביב ה- 400-500 שקלים, וואנס פיתחתם את השרת והעלתם את האתר עליו אין לכם יותר מה לגעת בו, אלא אם כן אתם משדרגים את האתר והמפתח שלכם הוא מתחיל ואז יכול להיות שהוא לא ידע לעבוד ללא סי פאנל ויבקש התקנה שלו לצורך המשך עבודה, אגב זה משהו שכדאי לבדוק לפני, כי לרוב מי שלא יודע לגשת לקבצים דרך ftp זאת נקודה ראשונה אדומה שהוא לא בטוח יודע לפתח ממש כל דבר שתבקשו ממנו ויכול להיות שהאתר ייראה כמו שרציתם עם הפיתוחים שביקשרתם והמחיר גם יהיה בסדר גמור אבל הכל יתבסס על תוסף על תוסף מה שהופך את האתר לבעל המון פרצות אבטחה והבעיות מאותו הרגע והלאה רק יתחילו לרדוף אחריכם.

** הערה חשובה – בין אם תבחרו בשרת אישי vps ובין אם בשרת שיתופי, ברגע שהאתר ייגדל ויצרוך משאבים גדולים יותר וכמות המבקרים בו תגדל תצטרכו להגדיל לו את החבילה.

דומיין – בין 50 – 150 ש״ח

כתובת ייחודית אליה המשתמשים יכנסו אותה כתובת תקודם בגוגל.

תלוי מאיזו חברה אתם קונים את הדומיין ועד כמה הוא מיוחד וכמו כן גם אישור של איזה איגוד אינטרנט הוא צריך לעבור.

דומיינים של איגוד האינטרנט הישראלי המסתיימים ב- .co.il לרוב יהיה זולים יותר מדומיינים שמסתיימים ב- lol או בכל מני סיומות מדליקות.

ישנה אפשרות גם לקנות דומיין ישירות מאיגוד האינטרנט הישראלי אך התהליך מסורבל ומורכב, וכולל התכתבויות בפקסים וטכנולוגיות מיושנות מה גם שהמחיר לא מצדיק כי לרכוש דומיין באופן ישיר דרך איגוד האינטרנט הישראלי יקר פי 2 מאשר דרך אחד משלושת הזכיינים של האיגוד.

תבנית – 50-250 דולר

מחיר זה לרוב יכלל בתוך חלק עיצוב האתר או בתוך חלק התכנות (לא תמיד ישנה דרישה לתשלום נוסף זאת מכיוון שלרוב לחברות לבניית אתרים יש מולטילסנס לתבניות או שהם יוצרים תבניות עבודה לעובדים שלהם ולעצמם). אני באופן אישי פחות אוהבת את מערך העבודה על בסיס תבניות, אני מאוד מתחברת לעיצוב מותאם אישי עבור הלקוח, בלי להגיד לו את זה וזה אי אפשר לעשות או זה זה וזה בפיתוח מיוחד. אני מעדיפה לקחת מחיר כללי ולתת ללקוח את כל השינויים והפיתוחים שיידרשו על מנת שיצא 100% מרוצה. כל זאת למרות שהמחיר שלי לא גבוה יותר מהמחיר הממצוע בשוק. אצלנו מחירון בניית האתר מאוד דינאמי ומותאם כמעט לכל לקוח.

עיצוב האתר – עיצוב נמדד לרוב על פי עימוד כלומר כמויות עמודים שיש לעצב באופן פרטני. לרוב על הבסיס של מסגרת האתר הכוללת פוטר, תפריט, התאמת גדלים ודף בית אחד המחיר בין 700- 2,500 ועל כל עמוד נוסף בין 500 – 1,600 ש״ח משתנה ממעצב למעצב תלוי בותק ובמקצועית.

עיצוב אתר סטנדרטי של כ- חמישה עמודי תוכן כ- 3,500 – 9,000  ש״ח

תיכנות ובניית קוד האתר (החלק הארי בבניית האתר) – הנוסחא הכי קלה זה לקחת את המחיר עבור העיצוב ולהוסיף לו בין 15% – 20%. באופן עקרוני ברגע שיש עיצוב מוכן מראש אליו תגיעו אל המתכנת המחיר עבור האתר יהיה הרבה יותר קל לחישוב, מדוייק וזול בהבדל. זאת מיכיוון שלא יהיו קיימים חורים או דברים לא ברורים, מה שהלקוח רואה בעיצוב זה מה שייצא בסופו של דבר באתר, אולי עם התאמות קלות לגדלי מסך כאלה ואחרים אבל הקווים הכלליים ידועים מראש.

לפני שאתם בוחרים חברה לבניית האתר ואחרי שעיצוב האתר מוכן, אני ממליצה לא לבדוק רק את המחירון של בונה האתר, אלא לנסות לשים לב לפריטים קטנים כמו בתיקי עבודות קודמים שיש לאותה חברה וכו׳.

לסיכום:
דיברנו על מחירים של בניית אתרי תדמית, כמו כן ישנם עוד המון סוגי אתרים, ישנם מערכות כמו מערכות ניהול לקוחות או הנהלת חשבונות או מערכות מובנות אתר שאפשר לפתח, ישנם אלפי סוגים ותתי סוגים של אתרים, בחרתי להתמקד דווקא במחירון אתרים ספציפי לאתרי תדמית מכיוון שאני חושבת שזה סוג האתרים המבוקש ביותר ועם הביקוש מגיעים גם חברות שיגזלו אותכם וגם כאלו שיהיו נהדרים. מקווה מאוד שעזרתי לכם בדרך לקבלת החלטה על בניית אתר ושקיבלתם מושג כללי על מחיר לבניית אתר מעודכן לשנת 2018.

2019-05-30T19:51:50+03:00